Du finder fakturascanningssoftware, der er mere automatiserede end andre. Det vil sige, hvor du ikke blot kan scanne dine leverandørfaktura, men også opsætte automatiserede flows, så du skal lave endnu mindre manuelt arbejde. Systemernes mange funktioner gør det lettere for dig at holde styr på dine leverandørfakturaer – og i sidste ende bliver din bogføring mere optimal og effektiv.
OCR-teknologi er scanningsmotoren i programmet. Det er dén, der gør, at dine leverandørfakturaer kan blive læst korrekt.
E faktura også kaldet elektronisk faktura er en faktura, der udelukkende bliver udvekslet på digital vis. Det vil sige, at der ikke er et fysisk dokument, der skal scannes. Utrolig mange leverandørfakturaer sendes på denne måde, og derfor er det også vigtigt, at programmet kan håndtere dem.
Læse varelinjer gør din bogføring af specifikke varer nemmere.
Matche varelinjer med indkøb kan være en fordel, hvis du vil have matchet leverandørfakturaen med den indkøbsordre, du har stående i dit system.
Fraud detection kan ske på flere måder. Med de fleste programmer sikres du ved, at systemet ikke overfører penge til en konto, der ikke findes under en kunde i systemet.
Godkendelsesflow er godt at have, hvis der er flere personer i virksomheden, der skal godkende betalingen af en leverandørfaktura, før den rent faktisk betales. Med optimal fakturagodkendelse bliver den sendt til de korrekte personer, før betaling sker.
Integrationer gør hverdagen lettere. Det er også tilfældet med de såkaldte ”scannings” eller ”fakturahåndterings” systemer. De mest almindelige integrationer er til regnskabssystemer, betalingsmoduler, e-mail og lagringsplatforme som DropBox og Office. Stort set alle virksomhederne tilbyder integrationer til ERP og til forskellige tredjepartsløsninger. De større og mere avancerede systemer på markedet kan tilbyde dig en tilpasset integration, til lige det system du ønsker.